CSPromod b1.04 kivesézve Téma: Counter Strike

Január végén olvashattatok egy nagyobb lélegzetvételű cikket a CSPromodról, ahol részben más oldalak szerencsés szerkesztőinek ismertetőjéből olvashattatok ízelítőt, akik már a zárt bétát is kipróbálhatták, részben pedig saját véleményünket, reményeinket és aggályainkat olvashattátok. Sok szép és jó elhangzott a CSP-ről, ahol nem egyszer olvasható volt, hogy bizonyos dolgok nem egy az egyben 1.6 átíratok, de szinte teljesen ugyanazok. Egy ilyen cikkben nehéz mellőzni a szubjektivitást, és az is kérdéses, hogy ki hogy értelmezi a szavakat, és milyen tűréshatárokon belül mozog. Egyes olvasóink már akkor is PR cikket sejtettek a háttérben, és nekünk is voltak fenntartásaink, de mint mindig, a remény hal meg utoljára. Nos, ha az 1.04-el nem is halt meg, de elsősegélyben kell részesíteni.

Mivel szakértőink elég jól bemutatják a legfrissebb bétát, így mi nem szándékozzuk darabjaira szedve elemezgetni a játékot, ettől függetlenül nem mehetünk el szó nélkül néhány bosszantó dolog mellett, ami részben a CSPromodra magára, részben pedig közösségére vonatkozik.

Akik figyelemmel követték előző cikkünket, azok tudhatják, hogy sokan a megjelenés után nagy izgalommal vetettük bele magunkat a játékba. Személy szerint nekem az első két napban még csak azért akart kihullani a maradék hajam, mert számomra túl source-os, vagyis, mint később kiderült, csak azt hittem. A fegyverek szórása néha az idegeimre ment, a gránátok lustán repülnek a levegőben, a hangok félrevezetőek, de amit a CS:S-ben is a legjobban utáltam, azt itt sem sikerült orvosolni. Rengetegszer előfordult, hogy ahol 0,5-1 másodperccel azelőtt voltam, ott kaptam találatot, és kényszerültem kényszerpihenőre, és nézhettem, ahogy a karakterem „visszahal” 3 métert. Előfordult, hogy a gránát alattam robbant, én meg vígan szaladtam tovább, míg máskor irreálisan nagy sebzést kaptam. Az „integetős” lövések (gránátdobás animációt látsz az ellenféltől, de ő már rég lő) is eléggé el tudják rontani a játékélményt, és a pályákon is van még mit javítani. Ha már a gránátoknál tartunk, azt mindenképp érdemes megjegyezni, hogy a három verzió közül talán itt a leghasználhatóbb a füstgránát, és ha így is marad a véglegesig, akkor akár a taktikákmegváltoztatására, új taktikák létrehozására is sarkallhatják a csapatokat.

A harmadik nap már igazán jó játékosokkal is sikerült összeakadni, aminek kevesen örültünk. Akkor még csak wallhack került elő a tarsolyból, azóta speedhack, aim sem akadály. Ha már a CSP közösségéről van szó, akkor annyit még érdemes megemlíteni, hogy a többi betegség sem kerülte el a benne tartózkodókat. Szövegelés, ventriskill, egy helyben várakozás alap, TK-zás, csapattárs vakítása, akadályozása, birkanyáj effektus mind-mind a public velejárói.

Mikor érkeztek a visszajelzések, hogy kik is vállalták el a legújabb béta tesztelését, akkor jött az ötlet, hogy néhány videóval illusztráljuk a három játékot, így láthatóvá téve az azonosságokat és különbségeket. Nem szeretnénk előre lelőni a poént, először következzenek a videók.

M4A1 hangtompító nélkül, guggolásból

M4A1 hangtompítóval, guggolásból

AK47 guggolásból

Gránátok

Amint láthatjátok, ez még nem 1.6, mert attól még elég messze van, és már nem is CS:S. Jelenlegi állapotában az egyáltalán nem vidám XVI. századi Magyarországot jellemezheti inkább, és a két közösség egyesítése helyett inkább egy harmadikat alakít úgy, hogy az előző kettőből is hasít magának egy szeletet. Külföldi szervereken való kalandozásaim során néha előjött a téma, hogy kinek melyik CS a szimpatikusabb, ki melyik játékból jött át kipróbálni magát. Meglepően sok 1.6-os ember adott esélyt a modnak, source-os kollégákkal annál kevesebbszer lehetett találkozni. Ebből adódik, hogy a „1.6 iz da best” és a „1.6 better” beírások elég gyakoriak voltak, ám a második hely kérdésében jobban megoszlottak a vélemények. Egyesek szerint a CS:S követi az őst a rangsorban, mások a motorján alapuló modifikációnak adnák az ezüstérmet.

Az már körvonalazódni látszódik, hogy nem elveszett az alapötlet. Az, hogy lesz-e belőle valaha versenyjáték, a későbbi fejlesztéseken is múlik. Egyelőre csak kikapcsolódásként, „publichentre” ajánlott, mivel a későbbiekben még várhatóak változtatások, és jelenlegi állapotában szinte esélytelen, hogy komolyabban foglalkozzanak vele a versenyek szervezői. Személy szerint a teszteléssel eltöltött idő újra meghozta a játékhoz a kedvem, már rég nem játszottam a CS egyik válfajával sem, de a Promod újra kedvet csináltaz 1.6-hoz is. Azoknak, akik 5 percnél több időt adnak a módnak arra, hogy bebizonyítsa, igen is lehet kellemes szórakozás, nekik szívesen ajánljuk a játék kipróbálását, de ehhez szükséges némi nyitottság is, mivel, ahogy azt már említettük, még messze nem 1.6, és már nem is source.

Szeretnénk leszögezni, mielőtt még elfogultsággal vádolnának minket, vagy túl „lehúzósnak” találnák a cikket, hogy a kérdést a mód fejlesztőinek céljának tekintetében jártuk körbe, azaz a Counter-Strike-ot 1.6-ot mennyire sikerült átültetniük a Source motorra. Azt egyelőre nem vizsgáltuk, hogy mennyivel lehetne jobban közvetíteni és mennyivel lenne közönségcsalogatóbb a mód elődeinél, mivel ezeket a ficsőröket még nem építettek be a játékba, így nem is volt mit megvizsgálni.

Végül egy kis kedvcsináló a játék soron következő, 1.05-ös béta verziójához.