DE-LAN élménybeszámoló Téma: Counter Strike

2009. október 21-én este került sor a Debreceni Egyetem Informatika Kar Hallgatói Önkormányzata által szervezett, s lebonyolított LAN rendezvényre – amely már a III. DE-IK HÖK LAN-party volt -, s másnap hajnalig tartott!

COD2, COD4, s természetesen hőn szeretett játékunk, a CS 1.6 is szerepelt a nevezhető játékok között.A 3 játékban összesen 36 csapat jelentkezett, játékonként 12, ami persze a LAN idejére már szűkült, de még így is voltunk vagy 100-an a Matematika Intézet nagyelőadójában.
E kis felvezető után elmondanám, hogy Counter-Strike 1.6 – ra neveztünk egy mixszel team.wRc néven, ami az eredeti csapatom neve. Elsősorban szerettem volna öregbíteni a klánunk hírnevét, másodsorban én szedtem össze az embereket a LANra (egyet kivéve, de arról később), harmad sorban pedig Atesz szintén jött velünk, aki csapattársam, s Drexyvel pedig rengeteget játszunk neten – mert (újra)alakulóban van még a csapatunk –, így mondhatni, hogy a fél csapatunkat a Wirtual Reality Crew képezte, ami miatt adott volt a csapatnév választás!
A LAN-ról kronológiai sorrendben fogok írni, mert volt ott ám minden, emiatt csapongani fogok rendesen, s nem lesz túl rövid a beszámoló, szóval itt jegyezném meg, hogy aki a felvezetés után nem kapott kedvet az elolvasáshoz, az folytassa (  ), mert most jönnek a személyes tapasztalatok, természetesen a saját csapatunk aspektusából, s szigorúan a CS-re terjedően.
Na csapjunk akkor a lecsóba! Az eredeti LineUp a következő módon alakult volna:
Atesz, Szeca, Drexy, ArmaniLord-Lcz, s jómagam (raymi-Cobra). Sajnos ez nem jött össze, mert Armani az utolsó pillanatban (5 órával a LAN előtt) jelezte, hogy nem tud jönni.
Ez a lendületünkből már mit sem csökkentett, mert addigra a csapattagok közül mindenki
felspanolt állapotban várta a LANt, amire együtt is gyakoroltunk jó néhányszor, s az előzetes nevezések s gémerek terén az erőviszonyok kb. úgy alakultak, hogy 3 csapat lehetett érdekelt
az első helyre, köztük mi is! A 3-4. helyre még annak tudatában is esélyesek voltunk papíron, hogy Armani helyett a helyszínen fognak beosztani mellénk valakit, aki ki tudja, mennyire áll közel a CS-hez tudásban?
A hivatalos kezdés szerda este 6 órától volt kiírva, persze mi már belekalkuláltuk, hogy késni fog a dolog, így a helyszínre érkezésünk kb. 18:20-ra volt tehető. Este hétre már ki is pakoltunk az autóból – ugyanis Ateszszel Nyíregyházáról indultunk, s a lanra saját gépet kellett vinni -, összekötöttük, beüzemeltük a gépeket, s rögtönzött csapatértekezletet is tartottunk. Ezután nem sokkal megkaptuk az 5. játékosunkat a szervezőktől. Lehet, hogy sok mindenre jól használható lett volna a fiú, de CS-zésre biztos nem, ez már a vele lezajlott előzetes beszélgetés után kiderült számomra, ugyanis hogy ő nagy Quake-es, mondja ő átszellemülten, s a meglepetést, s bizonyos gondot leolvasva arcomról ennek hallatán nyugtatgat, hogy FPS-ekbe jó ne pánikoljak, na mondom jól indul a lan. Nagy szerencsénkre
a gépén alig akart elindulni a CS, ugyanis neki nem is volt eredetileg! Aztán mikor ment nála a gém, annyira laggolt, hogy nem tudott játszani egyáltalán, ekkor még ennek örültem, mert nem tudtam, hogy a laggból kijár majd nekünk is, nem gyengén! Így adott volt, hogy új 5. ket kapunk, akivel azért már volt bizakodásra ok, mert egyből azzal kezdte az alap config beállítását, hogy dynamiccrosshairt állított. Ő COD-ban indult, s szerencsére CS-s múlttal is rendelkezett, így szívesen játszott velünk, ami azért is jó, mert pont velünk szemben ült, így nem kellett külön pakolgatni sem őt, sem magunkat. Ezúton is szeretném megköszönni neki ezt a szívességet.
Na meglett a csapat, este fél 10, ekkor tudott elindulni a lan a cs-sek nagy örömére vagy bánatára, ugyanis globális méretű problémák voltak. A szerver hol ment, hol nem,aztán hálókártya csere is volt… Mi is elkezdtük volna, ha a szerver nem laggolt volna olykor oltárian, jah és kb 3 percenként kifagyott, vagy mindenkit kidobált. Bemelegítő köröknél egy-egy 2-3 perces „Warning Connection”-nél adtam a külön instrukciókat irányító lévén. Idő mindenre volt ezekben a percekben, az biztos, játékra meg lehetőség nem volt. Előzetesen nem hittem el, hogy egy 4magos szeró elvisz swichekkel 100 gépet. Hát tényleg nem.
Na mindegy, a problémákat megoldották, s a hálókártya csere után ment a szervergép is, s megindulhattak a warok. Jobban mondva folytatódhattak, mert mi még mindig nem tudtuk lejátszani az első meccsünket, a többiekkel ellentétben…
23:04 Megkezdtük az első wart, laggolt mint kurwa élet, de nyomtuk. D2 késkör, buktuk, s CT-t választottak, ami kedvezett nekünk, mert T ben szeretünk kezdeni D2 ortó nagy T map lévén. Első kör bukó, és nem mondanám, hogy nem a laggra írandó. Második kör: a másik csapat nagy elcsodálkozására kezdődne a kör, s mi felállunk a gépektől jelezni azt a problémát, hogy 2 mp-enként látunk egy képet az egészből, szegény Szeca ekkor még nem sejtette, hogy az ő 240-es pingje külön kategória, én 10-essel is szépen diavetitőztem a CS-t.
23:15 körül újra elkezdtük más port-kiosztáson, de ekkorra már ez a 6-7. próbálkozás lehetett más porttal. 5 óra várakozás után már annak is örültünk, hogy apró laggokkal, de ment a gém, s ekkorra az is kiderült, hogy a tőlünk közelebb eső kiosztással van a baj, ugyanis az ellennek adta az egy hites hedet, s náluk maximum csak apró laggok voltak jelen, nekünk nem nagyon, sőt. Az én irányításomnak köszönhetően késkörben kettő hedelésem után T oldalt ugyanúgy beválasztottuk, s bár volt 5-6 is az állás, 9-6-ra hoztuk. Fordulásra már hangom nem nagyon volt, s a jelenlévők tudták jó, hogy miért. Elég vehemens stílusú irányító vagyok. Hozzátenném, hogy Szeca ugyanúgy 200-as pinggel tolta, neki nem változott a helyzet, s még így is hozta a kötelező fragakat, valószínű azért, mert nehezen lehetett ellőni, 😀 bár lőni sem lehetett olyan hú de jól, mondom, csapaton belüli lagg nem engedte az egyhitest. Ezért emelem ki a betámadásokat és az én irányítói szerepemet, mert 3 fraget lőttem ezen oldalon, pedig húzóember szoktam lenni. Egyszerűen csak kempelve lehetett fragat lőni darálva, s ehhez az kellett, hogy sokszor B-re, entrybe mentünk be, s előfordult egy-egy oda-vissza terelésnél, hogy A-ra is. Így hoztuk nagy nyögvenyelősen a T oldalt.
Fordulásnál szerver újraindítás meg hasonlók terén új dolgok kezdték szárnyaikat bontogatni. A DHCP szerver valami folytán nem töltötte be a szerver.cfg-t, amit a szervezők sem tudtak miért… Ezen probléma eddig is fennált, de a szerver restart után már számunkra tényleg képtelenség volt a fragelés, és ott mentek be, ahol akartak. Apró laggok ugyan, de sűrűn, folyamatosan, gyönyörű metódussal jöttek, és jöttek. 9 kör betámadott után nem arra számítottunk hogy nulla bevédett lesz, mert volt egy pár olyan bemelegítő kör egy új porton, mielőtt még az is kifagyott volna persze, hogy ugyanolyan körülmények között játszhatunk majd, mint ők. S minden körben adta az egyhitest, kettőt, hármat lőttem körönként, de a többieknek ugyan igy jól adta, s megnyugodtunk, hogy ez a meccs be is van húzva. Hát nem lett.
hajnal 1 körül… A játék struktúra a következő volt. Ha egy csapat kétszer kikap, kiesik, ha egyszer kap, alsó ágas lesz. Így kerültünk mi az alsó ágra, s valami csoda folytán kaptunk egy jó ip-t amin korrektül ment a CS. Map ismét D2, mindkét oldalt erősek vagyunk. Ezen felbuzdulva mindenki annyira megörült, hogy sokszor normális körültekintő helyezkedések helyett össze-vissza futkoztunk a mapon, s így is 16-1 re nyertünk. Persze a lényeg nem is ezen van, mert ez ellen meglehetősen gyenge volt, de adta egy hitet. Érthetetlen, ugye? Kérdem én, miért nem voltak előző warunkon is ilyen körülmények? Jah, és akiktől kikaptunk előző waron, csak a döntős csapat verte el őket…Csak ezen a waron éreztem úgy, mintha lanon lennék…
hajnal 2 körül…Miután megvolt a szokásos cigikör a war után, szinte egyből kezdtük volna a következő warunkat, ahol tudtuk, ha kikapunk, kiesünk, bár azt is tudtuk, hogy ha jó lesz végre, s miért ne lenne jó, akkor sima győzelem lesz. Nagy megdöbbenésünkre azokkal kerültünk össze, akik mögöttünk ültek, s fullba ráláttak a monitorunkra. Egy gyors (20 perc)
paravánként működő kartonlapnak örülhettünk, ami csak 3 játékosunkat takarta, de ugye egyikünk pont velem szemben ült felém fordulva, így alapból jó helye volt ahhoz, hogy ne lássák. Erről már nem is nagyon van idegem írni, mert megint szarakodott az egész csapatnál a szeró, s infin tudtunk hozni 3 kört T be, amiből én hoztam egy 1v3at, Szeca meg egy 1v2 őt. Fraggelni képtelenség volt a laggtól, Szeca már csak fegyókat dobált a konstans 200as pingjével, már rég hazament volna, ha nem tart ki a csapat mellett. Néha azt hallottam, hogy a mellettem lévő Ateszt infózzák le a mögöttem ülő srácok, s ránézve monitorára helyeseltem magamban, jól infóztak monitorról, azt meg kell hagyni, mikor még én sem tudtam mindig annyira pontosan, hogy hol van – irányító létemre! 😀 -, mint az ellenfél. Az ülésrend figyelembevétele és a csapatok párosítása hozta ezt a különös helyzetet, ami szervezési hiba…
A lan maga nagyon jó volt, első warunk után átbeszéltük az ellennel egy cigi közben, hogy mennyire nem lehetett fragelni, náluk sokkal jobb volt a helyzet, elmondásuk szerint 1-2 emberük laggolt, de nem volt vészes, lehetett mellette lőni, s ők is dicsérték a T oldalunkat…
Tényleg látszott a lanon, hogy nagy munka van benne, s rengeteg energiát öltek bele a szervezők, szendvicsek, üditők is voltak néhány tálcával, s emellett is teljesen ingyenes volt a rendezvény. Viszont nem tudok a felett elsiklani, hogy 5 órát kellett várnunk arra, hogy kétes körülmények között játszhassuk le az első warunkat, akik valamennyire szintén ránkláthattak…régen, ha akartak… Egyébként mindenkinek ment, már amikor nem laggoltunk (tehát egy war, meg néhány bemelegítő kör), s bebizonyosodott, hogy lanon jobban meglőjük, mint neten. Ezt bizonyítani is fogjuk egy nagyobb lanon, ahol remélhetőleg ilyesmikkel, s ehhez hasonlókkal nem kell majd számolni.
A döntő papírforma volt, a Bagoly team játszotta a reezuh-gedeon-screw féle csapattal! A baglyok nyertek…Felettébb sokatmondó, hogy a döntő közben lejárt a mapidő, s jött a mapváltás. Hát igen, a server.cfg-t nem betöltő dhcp az nagyon jó! Egy ilyen lan után már el is siklik az ember a fölött, mint hogy granyókat meg füstöket lehetett találni s felvenni (!) halott emberkék után…
Összességében nagyon jó volt a szociális-társasági része, de muszáj volt kiírni magamból ezt az egészet, mert a papírforma beigazolódott, csak nálunk nem, s ez felettébb letaglózott, miért pont mi velünk történt ez…
Köszi, hogy elolvastátok, minden jót! Remélhetőleg a következő ehhez hasonló beszámolómban nem kell majd kifogásokat keresnem. Ezen a lanon nem is kerestem, csak találtam…granyókat 😀

raymi