A világ legnagyobb LAN-partija Svédországban Téma: Érdekes
„A látogatói szám növekedése figyelemreméltó. Ezen a hétvégén 20 000-en voltak Jönköpingben, az előző Dreamhackre még csak 13 000-en voltak kíváncsiak. De ez az esemény nem csak a játékokról szól, hanem az egész digitális kultúráról. Vagyis azt a kérdést is fel lehetne tenni, hogy mekkora lehet még az internet? A válaszom pedig úgy szólna: végtelenül nagy. A számítógépes játékok már napjainkban is a szórakoztatóipar legnagyobb szeletét teszik ki, megelőzik a filmeket és a zenéket. Mi azonban azt szeretnénk elérni, hogy az ideáljaink is terjedjenek el világszerte. A Dreamhack egy helyi esemény, amelyre globális igény van. Idén a világhálón már körülbelül 400 000-en vettek részt rajta” – jelentette ki David Garpenstahl.
Garpenstahl elmondta, hogy a rendezvény költségeinek 80 százalékát a látogatók által a belépőkre és egyéb termékekre kiadott pénzekből finanszírozzák. Ezenkívül vannak stratégiai partnereik, például a Telia és a Norton szoftverház. Végül, de egyáltalán nem utolsósorban pedig ott a Dreamexpo, amely egy a LAN-partihoz kapcsolódó hardver- és szoftvergyártói kiállítás.
„Az IT-ágazatot azért nem érintette komolyan a válság, mert amikor krízis van, akkor az emberek más dolgokon spórolnak. Mondjuk nem utaznak el Thaiföldre vagy kevesebbet költenek az autójukra. Viszont gyakrabban mennek moziba vagy vásárolnak számítógépes játékokat. Tavasszal még sok gyártó szkeptikus volt a tekintetben, hogy sikerül-e megtartani a Dreamexpót, végül 6000 négyzetméternyi területre volt szükség. Kétszer akkorára, mint tavaly.”
„Fontos kijelenteni, hogy a játékosok nem akarnak egy elszigetelt világ lenni. Mostanra a Dreamhack a legnagyobb svédországi ifjúsági rendezvény lett. Az első napokon a szülők ingyen beléphetnek, hogy láthassák miről is van szó, mit csinál itt a gyerekük. Minden résztvevőnek azt tanácsoljuk, hogy tartson szüneteket, igyon és egyen eleget. Van erre egy svéd mondás: Lagom är bäst, vagyis az a legjobb, ha már elég.”
A vezető közölte, hogy a Dreamhack már most egy igazán nyitott esemény, amelyen a Svéd Kalózpárt ugyanúgy megjelenhet, mint a katolikus egyház. ” A társadalomnak inkább azzal kellene foglalkoznia, hogy mik jelentenek igazi problémát, ezek pedig a drogok. Ezekhez köthető ugyanis számos szociális és pszichikai probléma kialakulása. A svéd egészségügyi hivatal egyik tanulmánya kimutatta, hogy egy World of Warcraft játékos átlagosan jobb az iskolában és kevesebb alkoholt iszik, mint egy hasonló korú, de nem játszó társa. Ez pedig pont az ellentéte annak a képnek, amit a média gyakran sugall” – szögezte le Garpenstahl.
A kalózkodással kapcsolatban elmondta, hogy szerinte a jövőt egyértelműen az olyan új tartalomterjesztési módszerek jelenthetik, mint amilyen a Spotify, amely 20 millió zeneszám elérését teszi lehetővé teljesen legálisan. Garpenstahl korábban zenei producerként dolgozott, így mindkét oldal álláspontját megérti és éppen ezért úgy véli, hogy segíthet egy közös konszenzus megteremtésében.