VIETNÁÁÁÁÁM! Téma: Counter Strike
Elhamarkodott gondolatok a BC2: Vietnam kiegészítőről. Szódával fogyasztható, vannak benne tények, de inkább barokkos túlzás. Nem véresen komolyan venni, ha lehet!
Miért épp Vietnám? Merült fel bennem az első kérdés, de ez már rég felmerült, sőt én már rég elástam egy ködös hajnalon egy erdőszélen ezt a kiegészítőt , alapjátékostól. Sajnálom, de így van, így akármennyire mentegetőzöm, akkor sem tudok pozitívan hozzáállni a témához. Miért nem? Mert annyi minden lett volna még, amit az alapjátékban javítani kellett volna. A nevetséges hitre, a lagproblémák, spectator, rendes warmód, fegyverek balanceolása és még sorolhatnám. Ehelyett előbb itt vannak a specact kitek, amelyeket személy szerint gyűlölök, mert eddig is túlzottan random volt a játék, most meg azt is szokjam meg, hogy kétféleképpen nézhetnek ki… Reménytelen.
Bár gamenight után lelkes voltam, mert akármennyire is lebontották az agyam már az elején, azért a kifagyásaim és a szerverprobléma ellenére is kellemes emlékek maradtak benne, gazdagodtam egy-egy jó ismerőssel, amely mindennél értékesebb. De térjünk rá ezek után a tényleges témára, ami bizony a BC2: Vietnám nevezetű nem éppen olcsó kiegészítője.
Brainstorming? BUUULSHIT! Miért most vették elő a fiókból a Vietnámot? Sajnos erre a kérdésre csak szar válaszom van. Black Ops. Aki nem hiszi, járjon utána. Hidegháború, vietnámi dzsungelek, kommunisták… Kell még egyéb segítség? Bizony, ez így már elég szar kezdet, de a folytatás csak rosszabb, mivel volt a fejlesztőknek – akiket nem ritkán leköpnék, mivel az alkotóművészek nem adják el magukat, de ha már eladják, akkor nem ennyiért – volt már egy Vietnam című játéka, amely bennem csak kellemes emlékeket hagyott, noha csak lanon, a kőbuta AI ellen volt alkalmam játszani. Szóval ötletesség és eredetiség szempontjából nagyon mélyről kezd a játék.
A marketingesek természetesen már nagyon rágyúrtak a játékra és buzdítókampányokat is kitaláltak, hogy a 69 az bizony jó. Csak szerintük a 69 millió az jobb. Én inkább maradok az eredetinél. De természetesen nem hagyhatom ki a ziccert, hogy a „pécéport” messze felülmúlja a konzolos társait, hiszen együttvéve is kevesek lettek volna a kontrolleres barátaink, hogy lenyomják a jó öreg számítógépet. Ziccer 2: KONTROLLERREL NEM LEHET FPS-T JÁTSZANI. Aki nem hiszi, az oldja meg, hogy pc+egér vs. konzol+kontroller meccset le lehessen nyomni. Nekem nincsenek kétségeim a győztes kilétét illetően.
Tehát eleddig csak a múlton lovagoltunk, és eljutottunk oda, hogy a konzol miatt szar a pc-s verzió, ami jelenleg jobban fut, aminek oka bizony az, hogy egyrészt multifps+konzol? (OMFG), másrészt nincs mit farmolni, nem kapok csili-vili csillagokat és már harmincakárhányason megvan minden fegyver. Így már unalmas helikopterrel gyalázni mindenkit, csipával a modell mögé becsapódó lövedékkel ölni vagy épp már megint fejjel menni a falnak azon a kibaszott Rush módon, ami csak elbutításra, kempelésre és spamelésre jó. Mert ugye sokat spamelnek, így meg kell nerfelni a puskagránátot… DE akkor a kibaszott CG miért annyira OP még mindig? Egyre szarabbul állunk, a végén még az is kiderül, hogy mindenkinek a jó… Inkább nem fejezem be a mondatot, és most már komolyan vietnámi gémpléj élmények.
Nám fíling! Megvan? Hát, nekem sem. Üvölt a rádióból a zene, amely csak épp 3 kilométerre is elárulja hol vagyunk, mert mi bizony tökös gyerekek vagyunk. Hol veszett el nálam a fíling? Mikor az M16A1 automata és a 30 golyót ír ki a számláló a huszas tár modelljére. Mikor az egész pályán nincs semmi fedezék és ezt tetézendő még a pontok is egymás szájában vannak. Flag-camp, baserape és minden ami szem szájnak ingere. Szóval dióhéjban a pályák logikátlan felépítésűek és KICSIK! Persze ennek is van talán oka. Elfogyott a poliglon? Hmmm, nemhiszem. Izzadtságban jó a közelség, mert a tiéd elnyomja az enyémet, az enyém elnyomja a tiédet? Nem hiszem, hiszen OLD SPICE! Nomeg DICE üdítő, alumínium dobozból. Nem jön át fiúk, nem jön át!
A logikátlan felépítés abban mutatkozik meg a legszebben, hogy egy sziklafalra jobb oldaról fel lehet menni, bal oldalról meg a láthatatlan fal letol az út közepére, természetesen bele a tűzvonalba. Pedig simán átugorható magasságú a sikla, de tényleg. Vagy amikor a high-ground szopat meg, pedig épp arra törekszik minden hadvezető, hogy az övé legyen a magassági fölény. És persze megint felmerül, hogy nem szimmetrikusak a pályák, még távolról sem. Random spottolók, kempekrek, járműbe ki-beugrálók és egyéb „keménycsávós” harcmodort folytatók előnyben, hiszen én vagyok az Ace of Spade. A rizsföldek teraszai természetesen a legkiválóbb helyek a rejtőzködésre, mivel az tudvalevő, hogy a nedves sárfal a 80-100 mm-es tank lövedékeket is 99,63%-os valószínűséggel megfogja. Hol van a rombolható környezet Mr.DICE? Ennyi jutott? Rombolható bambuszligetek, papírkunyhók és kész? Fedezékek? Vannak, csak ott mindig van valaki, mivel a szikla mögött kempelés bizony elég célravezető taktika, főleg annak tekintetében, hogy az egy hevederre jutó hullák száma drasztikusan megemelkedett az utóbbi időben. Hát biza ez van, svájci frank, kenyér és sebzés/golyó. Szép, tényleg semmi értelme nincs már lassan az Assault classnak…
Persze most is előhúzták a kalapból a jó öreg 40miliset, csak most nem a cső alól, hanem egy M79-esből szórhatjuk a lófaszra nem jó baracot. Area-effectje nulla, több ember egy kompóttal való elpakolása pedig felér egy isteni csodával, mert bizony ahhoz nagy egymás nyakát kell nyaldosniuk, hogy egy negyvenes duble- vagy neadjisten Triple kill-t eredményezzen. Szóval, kell lőszer? Nem, hoztam a dupla-annyi perket, meg amúgy is, mire elfogyna addigra úgyis kurva sokat nyomtam a kpd-men. Persze felfelé, persze ugyanazon kő fedezékében…
De ha már a fegyvereknél tartunk. Az M16 festéken keresztül nem rozsdál, főleg annak a tekintetében, hogy frissen jött a fröccsöntő üzemből. Mert ez műanyag! Az öregebbeknek gondolom még rémlik a reklámszlogen. A harmincas tárkapacitás és az automata tűzmód röhejességéről már ejtettem szót. Mint ahogy a ppsh gitár csigatárjába sem 25 fér. Jobban néz ki az 71-nek. És a Tokarev hatékonysága köszönőviszonyban sincs az ACP ölőerejével, szóval elméletileg gyengébbnek kellene lennie. De sajnos nem az. Természetesen szőrszálhasogatok, és természetesen nem ok nélkül. Ha itt-ott kényelmetlenül nem realisztikusak a fegyverek, akkor miért nem lehetett balanszosra megcsinálni? Volt rá különösebb ok? A kedvencem az M14-M21 páros, mivel konkrétan UGYANARRÓL A FEGYVERRŐL VAN SZÓ! Csak épp az egyikkel kettőbe hal, a másikkal meg… inkább hagyjuk. De persze, majd jön a kukacoskodás, hogy dehát az M21 pontosabb. Az, de attól még nem lesz 2-3x akkora torkolati energiája a jó öreg .308-asnak. Pont. De bizos az optika miatt van… :S
Antitank fronton már felemás a helyzet, mert a jó öreg géppisztolyok néha elég rendesen lepipálják hatékonyságban a jó öreg karabélyokat, ami szerintem vicces és szánalmas. És újra csak egy okkal több, hogy az assault useless. Viszont az még mindig nem jutott a kedves DICE agyáig, akiknek honfitársai feltalálták a CG-t… Hoppá-Hoppá! Így már érthető, miért olyan kurva erős. Mert minden ami svéd, az erős! Vodka, férfiak, tél… CG. GZ! Szóval a tankelhárító rakétahajtású gránátok, amelyekből a fíling kedvéért az amerikaiaknak is csak az RPG jutott, REDVÁS KURVA LASSÚAK. SŐT KIBASZOTT REDVÁS KURVA LASSÚAK. Könyörögve kérem a jó isten szerelmére, nézzenek már utána, hogy mennyi is az a 250 m/s vagy a kumulatív töltet. Előre is köszi, majd a BF11-nél visszatérünk rá. 😉 Szóval így tracer dart nélkül 100 méter felett a tank röhögve kifarol a töltet elől. Nagyon felemelő elémény, mikor fedezék nincs, elbújva nem lehet lőni és még el se találom, mert röhögve dodgeol. Persze ha eltalálom sem változik sokat a helyzet, mert jó helyen eltalálva is kell a tanknak 2-3 belőle, na persze, ha nincs egy szolgálatkész lövész, aki kimegy és forraszt egyet a tankon. De ha már járművek, helit lerpgzni… maximum ha a pilóta egy farok, és még a BC2 jelentősen leegyszerűsített helikopterirányításánál is leegyszerűsítettebb és hibatűrőbb irányításra sem képes. Lövész nélkül is nagyon jó megvan, mert ahol van heli, ott van tank is, így nem nagyon lesz ideje a szopóoldalnak a helikopterrel foglalkozni. Meg a lövésznek amúgy sincs semmi esélye ledarálni valakit az m60-al a cikkázó vasmadárból. Átmenet nincs, csak vagy szopsz, vagy szopatsz. Ha nem a csapattársaknál van a tank, akkor inkább persze az előbbi. De majd jönnek aztán leszednek TT-vel, mert bizony hitindicator az van, szóval ha minimális is, de sebzés is. A kézifegyver lelövi a helikoptert? Igen, megcsináltuk! Bráááá….
Szóval így hányás után nézzük meg a pozitívumokat is, mert akad az is. Nincs specact kit, nincs csodadefib és végre nincs optika a fegyvereken, persze kivétel a mesterlövész kaszt, ami most már nyugodtan hozhat lángszórót is. Kár, hogy nem sikerült a Far Cry 2-ből ellopni az égő-sebző bozóttüzet, mert mekkora izgi lenne már a vietekre rágyújtani az erdőt. SŐT, NAPALMOT NEKIK!! Valahogy nem megy ez, egyszerűen nem tudok sem racionálisan, sem impulzívan, sem szubjektívan semmi kiemelkedően jót írni. A pályák kicsik és szarok, nincs fedezék, csak kemphely. A fegyverek kibalanszolatlanok, a medic megint mindent visz infantrin, a dinamit egy kacat és nem tudom, hogy csak nálam-e, de a tankok lövege föléhord. A tank belső nézete is külső nézet, de a fejét nem dugja ki a vezető, hogy le lehetne dörrenteni. És még ezt tetézi, hogy nekem folyamatosan lost connection to EA host, vagy kifagy a játék… Persze az én gépem szar, de akkor a sima Bad Company miért nem? Nehéz a válasz, akkor már inkább a gordiuszi csomó.
Összegezve: megint át lett baszva a BF társadalom és megint nem sikerült maradandót alkotni, még a mostani eléggé kifogásolható multifps mezőnyben sem. Miért működik még mindig a CS 1.6? Szerintem ezen kellene másnaposságból kilábalva gondolkodni a DICE-os fióknak, és akkor talán sikerülne egy elég dinamikus, de nem hit and run játékot létrehozni, mert nekem személy szerint kurvára elegem van a kemperekből…