DZ a BECUP-on 2010 Téma: Counter Strike

Ismét BECUP és ismét beszámoló. A tavalyihoz hasonlóan idén is megjelent a DigitalZone css csapata a rendezvényen. Pont egy évvel ezelőtt az első lanunkról is írtam egy beszámolót, ezért úgy gondoltam idén is megteszem ezt. 2010-ben ism


Pár nappal a BECUP előtt:
Tavalyi szándékainkkal ellentétben idén már nem is volt tervbe véve komolyabb készülés a megmérettetésre, hiszen lévén osztálytársak vagyunk / voltunk mindenki első éves egyetemi / főiskolai hallgatóságát kezdi az idén, így a gólyatáborok, nyaralások elsőbbséget élveztek. Túl az érettségin mindenki a nyárra koncentrált, így a játékra nem maradt sok idő, de azért néha összeültünk páran és 1 vagy 2 vagy 3 beugróval játszogattunk, így teljesen senki nem hanyagolta ezt az updateken átesett „csodát”. A tavalyról megmaradt taktikokat próbáltuk feleleveníteni 1-2 nappal a verseny kezdete előtt, kisebb-nagyobb sikerrel. ?!T3ULL idén szintén türelmesen magyarázott nekünk, mi meg próbáltuk legalább azt felfogni védésnél ki hova menjen. Nos röviden ennyi volt a felkészülésünk a lanra, ennek ellenére szerettük volna elérni legalább a tavalyi eredményünket, sőt valahol mélyen mind túl is akartuk azt szárnyalni, ami hellyel-közzel sikerült is, ezt majd a blog végén fejtem ki mire gondolok.

Kezdjük az első nappal:
Nem titkolt szándékom úgy írni a beszámolómat, hogy közbe készítek egy összevetést is a tavalyi rendezvénnyel. A DZ külön érkezett a helyszínre és csapat-, osztálytársammal, Qki-val mikor beléptünk a terembe rögtön szembetűnt a bejárat melletti konzolparádé. BFBC2, NFS, FIFA10 játékokkal lehetett elütni a mérkőzések közti időt. Ezzel csapatunkból leginkább Qki élt, melyre szintén kicsit később térek ki. A beengedés valóban könnyebben ment, mint tavaly, így érkezésünk után körülbelül 10 perccel már a hálózatba voltak kötve gépeink.

Épphogy leteszteltük gépeinket Qki-val, hogy minden működik-e, megérkezett anzixx, aki egyenesen a gólyatáborából érkezett, így például vele akkor már 4. napja nemhogy nem játszottunk, de még beszélni se beszéltünk. Kicsivel később befutott az utolsó két jómadár, ?!T3ULL és Nova, így teljes lett a csapat és lassacskán az egész DigitalZone részese lett a BECUP hálózatának. Sok időnk nem volt, ugyanis a szervezők eltökélt szándéka volt, hogy idén 20:00-kor elkezdődjenek a mérkőzések. Ha jól emlékszem tavaly volt egy kis késés (talán 1 óra), de egy lan-nál ez még belefért volna, HA nem kapnak egy vélhetően szándékos támadást, és nem kell lefújniuk az aznapi versenyt. Idén azonban más volt. Nálunk 20:05 perckor pörgött az lo3 cfg. Első ellenfelünk az osztrák érdekeltségű Stofftiere Online e.V. Alps volt, akik tavaly szintén megjelentek a BECUP-on, ám akkor nem kerültünk össze velük. Túl sok hozzáfűzni való nincs ehhez a meccshez, tekintve későbbi eredményüket (4. helyezés), nem olyan rossz a hozott 13 körünk. Első csoportmeccsünket elvesztettük 13-17 arányban.
Második csoportmeccsünk egy szusszanásnyi idő után a lánycsapat volt, nevezetesen a PROvocateam. A dejavou érzése keringetett minket, hiszen tavaly is azonos csoportban voltunk velük, sőt idén is train-en kellett összemérni erőnket. Ez az érzés a meccs végére csak erősödött, de ne szaladjunk előre. Igazság szerint nem tudtuk mire számíthatunk, hiszen ellenfelünk a legutóbbi összecsapásunk óta nem kis változásokon ment keresztül. Talán mondhatom azt, hogy felkészültebben érkeztek a versenyre, mégis sikerült körre pontosan a tavalyi eredményt beállítani és a pénteki napot így 1 vereséggel és 1 nyertes meccsel zártuk (DZ 23-07 PVteam).

A mérkőzések után:
A meccs után szerettük volna átvenni öltözőnket, és biztonságba helyezni értékeinket. Sajnos ekkor jött a hideg zuhany. Valami probléma volt a rendszerrel és nem érkezett meg a foglalásunk, viszont már mindet kiadták. Mozgó nagyon segítőkész volt és a lehető legtöbbet hozta ki a szituációból. Felajánlotta, hogy fürödhetünk az admin öltözőben és adott egy zárható raktárhelységet. A kellemetlenségek fejében pedig térítésmentesen használhattuk a zárható raktárhelységet, így tökéletesen meg voltunk elégedve ezzel a megoldással. Mindemellett kiemelnénk, hogy a teljes segítőkészség jellemezte mind Mozgót, mind az adminisztrációt vezető kollégáját. A probléma kiküszöbölése után következett a „holtidő”, melyet eleinte nem tudtunk mivel eltölteni. Játszogattunk a gépen, volt aki Mafia II-t próbálgatta, volt aki l4d-el ütötte el idejét, de ezek mind pótcselekvések voltak. Aztán úgy gondoltuk, ha már vannak kihelyezett konzolok, akkor miért ne használnánk ki azokat. Egy gyors látogatást tettünk az éjjel-nappaliba, majd leültünk FIFA-zni, mivel az NFS többnyire foglalt volt. Nova és ?!T3ULL egy vérre menő FIFA mérkőzést játszottak (Nova 0-7 ?!T3ULL), mikor is felszabadult egy NFS gép.

Ekkor szólt Gábor (Nova) Csabinak (Qki), hogy üljön már le, foglaljuk be. Ez rossz ötlet volt, ugyanis ettől a pillanattól kezdve Qki-t ki se lehetett robbantani onnan hajnal 4-ig. Qki-ról érdemes tudni, hogy a PC világában addig csinál valamit, ameddig „profi” nem lesz és hát a kormánnyal és pedálokkal való driftelésnél többször érintette kocsija eleje a falat, mint ahányszor a teljes autó a pályán volt. Félreértés ne essék, az NFS előtt töltött 4. órában már egész jól ment neki. Mikor a szálláshelyünkön 4-en voltunk és valaki feltette a kérdés, h ogy mégis Qki hol van, a válasz szinte biztosan az volt, hogy NFS-ezik. Éjjel 1 körül célba vettük az admin öltözőt, gondoltuk megejtjük napi fürdésünket. Váratlan élménnyel gazdagított minket ?!T3ULL, aki egy rögtönzött törülközős stripshow-t mutatott nekünk. A kígyót senki sem látta azért, még szerencse, hiszen Joe bácsi pizzá ja már így is álmatlan éjszakát okozott a mi kis gyengegyomrú Attilánknak (anzixx). Ez a rész tulajdonképpen megegyezik a tavalyival, azzal a különbséggel, hogy idén nem volt saját wc-nk (szerencsére…). Mivel luxusszállásunkat megannyi szék társaságában töltöttük, úgy gondoltuk kényelmesebb lenne, ha egy „ágyat” csinálnánk a székekből. Ez elméletben gyönyörűen működött, mindössze azzal kellett vigyázni, hogy ne csússzanak szét alattunk a székek. Ezt a feladatot majdnem hibátlanul sikerült abszolválnia mindenkinek. Ugyan voltak kisebb gondok, olyasmi, hogy mikor Csabi rúgott egyet Gábor „ágyába”, akkor Gábort kellemetlen helyen csípték össze a székek. Egy lánynak biztos nem fájt volna…
Majd reggel 6 körül egy kis robaj után mindannyian feleszméltünk és a látvány minden pénzt megért. A leggyengébb láncszem, igen anzixx volt az, aki alatt szétcsúsztak a székek. Feledhetetlen élményt szerezve ezzel csapattársainak. Lassan lezárnám az öltözőben történteket, his zen felkelt a nap, hamarosan kezdetét veszi a 2. meccsnap.

A második meccsnap:
Zokon vettük, hogy az előző nap kapott információ szerinti r eggel 8:00-kor a gépeink előtt vártuk ellenfelünket, ám kiderült, hogy csak 9:00-kor kezdődnek a mérkőzések. Ez mínusz 1 óra „alvást” jelentett. Sebaj, legalább van időnk reggelizni, így is tettünk. A BECUP oldalát böngészve láttuk, hogy következő ellenfelünk a spray[+] lesz infernon. Sokat nem vártunk a meccstől, előre betervezett vereségünk a papírforma szerint be is következett egy 06-24-es végeredménnyel. Ez volt az a meccs ahol személyes tapasztalat lévén tudjuk állítani, hogy egy másik dimenzióban játszanak. Mi (DZ) nem tudunk úgy lőni és olyan összehangoltan mozogni a pályán és pont. Nincs miről tovább beszélni, amíg a legtöbb magyar csapat legyőzése is igen komoly feladat számunkra, addig egy spray[+] közelébe se érhetünk. Ezt azért még rajtunk kívül sok csapat mondhatja el magáról. Na ugorjunk is tovább, a lanon is így tettünk, hiszen a következő fordulóból kimaradt kis csapatunk, így a számunkra legellenszenvesebb mapot kihagytuk, szerencsére és ismét d2 jött a Netfighterz ellen.

Ez volt az első szoros mérkőzésünk a lanon, bár nem annak indult. Ha az emlékezetem nem csal 8-at, vagy talán 9 kört is sikerült védenünk, annak ellenére, hogy a védés sosem volt az erőssé günk, ezt az ancients ellen is megmutattuk a rájátszásban. De térjünk vissza az NF mérkőzéshez. Meglehetősen jó védő oldalunk után hihetetlen gyengén támadtunk. Odáig jutottunk, hogy az NF elérte a 14. nyert körét, mi meg a 10.nél kullogtunk. Ám ekkor jött egy löket, ami neten valószínűleg nem jött volna és sikerült 6 kört egymás után betámadni. Így a végeredmény 16-14 lett a mi javunkra. Ennek köszönhetően 3. helyen jutottun k tovább a csoportból, a spray[+] és az Alps mögött. Gondoltuk, hogy emiatt rögtön egy erős ellenfelet fogunk kapni a rájátszásba, ez így is lett. Az ancients csapatát kaptuk, ráadásul nuke-on. Rendesek voltak az ősök, a meccs elő tt odajöttek hozzánk, habár nem tudjuk ebből mennyi volt a szimpatizálás és mennyi a „na egy kicsit meglessük őket meccs előtt”. Óvatosságra intettek minket, mivel mikor még nem tudtuk, hogy a hátunk mögött állnak Dénes (?!T3ULL) magyarázta nekünk a köröket, erre KODIAK bácsi mondja, hogy „az nem lesz jó, rámpát KuLi fogja”. Nem gondoljuk, hogy bármi is múlott ezen, de azért jót nevettünk rajta. Azon már annyira nem, hogy közel fél órát vártunk rájuk a szerveren, de ezt betudjuk annak, hogy öregek lassan vánszorognak:D Viccet félretéve, gondoljuk azért jöttek meccs előtt oda hozzánk, hogy szóljanak, hangproblémákkal küzdenek és késni fognak. Nagy nehezen azért elkezdődött a mérkőzés. Terror oldalon kezdtünk és 4 kört sikerült támadnunk, ám ez lehetett volna jobb is, hiszen nem egy 1v1 szituáció volt, ahol sajnos a tapasztalat és a rutin nyert. Ennek ellenére elégedettek voltunk a 4 körrel és úgy indultunk neki a CT oldalnak, hogy ebből még bármi is lehet. Azonban ahogy azt az előbb is említettem, védeni nagyon nem tudunk. Összességében ők jól támadtak, mi meg rosszul védtünk, ennek köszönhető, hogy hamar lehozták az 5 körüket, mialatt mi csupán 2-t tudtunk védeni, így állt be a 06-16-os végeredmény. Ezzel leestünk alsóágra. Itt a lanos szembeszomszédaink fogadtak minket, a M1LLER nevével fémjelzett csapat, aki neten oly sokszor kisegített minket, mikor épp nem voltunk meg öten. Itt pont fordítva történt, mint az NF elleni meccsen. Gyengén kezdtünk, trainen mindössze 3 kört tudtunk támadni. Hihetetlen módon a CT oldallal tudtuk az irányításunk alá venni a mérkőzést. A csapat ezelőtt még sosem teljesített ilyen jól és így sikerült egyre inkább felállnunk. Ám sajnos a FUN4CE csapatának sikerült elérnie a 15. nyert körét, mikor a warmod nekünk még csak 11 nyert kört mutatott. Páran kezdték feladni a meccset, de azért még küzdöttünk. Sikeresen védtünk egymás után 4 kört, így az állás döntetlen lett. Rájátszás lévén hosszabbítás következett. Itt szintén hibátlanul védtük meg a mapot, és 3 nyert körrel álltunk át támadó oldalra. Az első körünk sajnos nem jött be, de a 2. körben bedaráltuk őket, így módosult a végeredmény 19-16-ra a mi javunkra. Ekkor esett le mellénk az iNcentive gárdája. Nem sok jót reméltünk, tudtuk, hogy Magyarország egyik legnagyobb aim csapata. Egyszerűen jobban lőnek és ez végül az eredményen is meglátszik. 16-05 arányban búcsúztattak minket a BECUP 2010-es rendezvényéről.

Konklúzió:
A bevezetőben említettem, hogy számunkra sikeresnek mondható a lan, hiszen a tavalyihoz hasonlóan kijutottunk a csoportból, ami idén sajnos nem jelent túl nagy dicsőséget. Ám tavalyhoz képest nyertünk egy meccset a rájátszásban, ami mindenképpen a tavalyihoz képest fejlődést jelent. Emellett feltételezzük, ha másképp van a csoportok elosztása, akkor is kijutunk a csoportból. Ugyan tavaly a top16-ba sikerült bejutni, idén mégis sokkal jobb meccseket játszottunk és a saját magunk elé kitűzött célt elértük, ezért tekintjük sikeres lannak. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy gratuláljak a dobogósoknak és még egyszer megköszönném, illetve megköszönnénk az ellenfeleinknek a mérkőzéseket.

CU BECUP 2011!!