Tactical Guide V. – de_tuscan by Sapek Téma: Counter Strike

Mindenki newspic Sapekja még október végén küldött nekem néhány anyagot a Tactical Guide-hoz, ám időhiány, trehányság és fej fölött összecsapó hullámok miatt csak most jutottam el a publikálásáig. Sapek jóvoltából ezúttal a de_tuscan-ról olvashattok egy raklapnyi képpel színesítve. A cikk első felében a GotFrag-en található pályabemutatót fordította le nektek, ám úgy gondolta, hogy ez önmagában kevés, így a newspic MYM de_tuscan-os játékát is bemutatja nektek, amit ő maga írt (ezért jár neki a zászló is). Tekintettel arra, hogy pont a de_tuscan-nál jár a Pixel CSHU-CS #1, valamint lassan játszunk majd az észtek ellen is rajta, így nem árt megismerkednie a pályával azoknak, akik ezt még nem tették meg.

Miután pedig végeztetek az olvasással, lehet a jobb oldali szavazáshoz fáradni, hiszen ez már az 5. fajta cikk, ami a „sorozatban” megjelenik, és kiváncsiak vagyunk arra, hogy tartotok-e még ilyesmire igényt, és ha igen, akkor milyen jellegű írásokat olvasnátok a legszívesebben a rovatban, melyik cikk tetszett eddig a leginkább?

1-es lerakó

Ismerősnek tűnik? Nos, ez lenne a tuscan nevű map 1-es lerakója, ami bizony egyértelműen a Mill-re hasonlít, viszont akad egy hely, ami változott! Nézzük csak:

Ez az egyetlen hely, ami megváltozott. Az első dolog, amit bizonyára észreveszel, hogy a csatorna teljesen eltűnt, ami helyett egy ajtót találhatunk pár lépéssel arrébb. Ez az ajtó egy földalatti út bejárata, ami a Mill-en található csatornához hasonlítható. Csakúgy, mint Nuke-on, ez az ajtó is nyikorog, tehát nem kell váratlan támadásoktól tartanunk.

Hogyan is hasonlíthatjuk ezt a Mill féle csatornával? Ha kinyitod az ajtót, az nyikorog. Ha kilövöd a csatorna felett a rácsokat, az is zajjal jár. A fő változás ebben a térségben a következő: a dobozok és falak miatt a támadó fél sokkal egyszerűbben gránátozhat ki lerakóra, megkönnyítve ezzel a rámpáról érkező csapattársak dolgát.

Még egy fontos dolog lehet, hogy ez a térség több búvóhelyet kínál a támadó és a védő oldalnak is. Azok a támadók, akik középről szeretnének gyorsan feljutni a lerakóra, majd megtisztogatni azt, sokkal nehezebb dolguk lesz, mivel több búvóhely miatt, több mindent kell ellenőrizniük.

Közép

Remélhetőleg ez is ismerősnek fog tűnni, kivéve ezt:

Megjelent egy teljesen új útvonal, ami a 2-es lerakóhoz vezet. Ezek a lépcsők előbb az ablakhoz, majd onnét egy hídhoz vezetnek, amin keresztül eljuthatunk a 2-es lerakóra. Mill-en megszokhattuk, hogy a rácsokhoz közel található lépcsőn el tudunk jutni a lerakóra. A helyzet itt is hasonló, viszont itt csak 2 módon juthatunk el ide. Az egyik az említett lépcső, a másik pedig a CT spawn-hoz közel található folyosó. Ez a változtatás nem igazán befolyásolja az 1-es lerakó védését, viszont a védekező játékosoknak sokkal nehezebb dolguk van, ha ellen-flasheket kell dobniuk. A védelem szempontjából még csak rontja a helyzetet, hogy a védelemi felállásban a változtatások, forgatás még nehezebbek lettek. Sőt, a a kijárat az 1-es lerakóra nagyon szűk, így aztán a gránátokat sem egyszerű helyesen dobni. Az útvonal hossza tovább nehezíti a védő oldal helyzetét, a 2-es lerakóról sokkal több idő alatt érkeznek csak meg a játékosok.

Raktár helység

Ez az a hely, amit az 1-es raktár helységnek hívunk Mill-en és mivel ez Tuscan-on is ugyanaz, ezért az egyszerűség kedvéért itt is annak fogjuk nevezni. A térség kialakítása megegyezik a Mill-en találhatóéval, sőt, még az alsó szintekhez vezető lejárat is ugyanott van, viszont azt figyelembe kell venni, hogy innét nem lehet a 2-es lerakóra eljutni.

Nos, ez pedig a 2-es raktárhelység, ami szintúgy ugyanott található, mint Mill-en. Nem túl izgalmas, viszont van itt egy ilyenünk is:

 

Hurrá! Végre valami új! Ez az amit látni fogsz, ha jobb oldalról szeretnéd elhagyni a 2-es raktárhelységet. 2 lehetőséged van: a bal oldali út az ablak felé vezet, jobb oldalról viszont azonnal a 2-es lerakóra kapunk bejárást.

 

Végre valami, ami nem hasonlít Mill-re. A képen látható ablak a pálya közepén található, pontosan a 2 lerakó között. Ahogy benézünk az ablakon láthatunk egy lépcsőt, valamint egy kijáratot az ablak helyiségéből. A lépcső az 1-es lerakó fele vezet, a kijárat pedig a 2-es lerakóra vezető hídhoz. Az ablak alá érve a 2-es lerakót pillanthatod meg a jobb oldaladon. Egyébként ez az a hely, amit a védekező oldalnak figyelnie kell. Ha lehetőséget nyújtunk az offenzívának, hogy bejuttassanak valakit az ablakon keresztül, bizony nagyon feldúlja a védelmet. Az ablakot egyébként figyelhetjük magából az ablak szobájából, vagy az ablaktól jobb oldalra található búvóhelyek egyikéből. Mivel ezekből rengeteg van ezen a helyen, a támadó félnek nagyon nehéz dolga van, ha a támadást ezen az útvonalon szeretné lebonyolítani. A rengeteg smoke és flash miatt a terület birtokba vétele nem egyszerű feladat, viszont, ha mégis sikerülne, akkor egy viszonylag könnyedén védhető lerakót tudhatnak magukénak.

 

Még ha nem is igazi teremről van szó, a képen látható helyet nevezzünk híd teremnek. Ez a hely ismét a Mill nevű mapon található hídra emlékeztet, viszont itt 3 úton is bejuthatunk a lerakóra. 2 ezek közül közvetlen a földről érhető el, a 3. pedig úgy, hogy a dobozokra felmászva a hídon jutunk el a lerakóra. A híd másik fele az ablak szobába vezet, ahonnét egyébként könnyedén juthatunk el a CT kezdőre, csakúgy, mint Mill-en. Azt kell, hogy mondjam, hogy ez a helység sokkal jobban van felépítve, mint a Mill-es társa. A támadó oldal innét sokkal könnyebben, tud átmozogni más-más helyekre. Mill-en vagy nagyon gyorsan kell áthaladnod ezen a helységen, vagy egy búvóhelyen vársz. Itt viszont sokkal többfele tudsz mozogni, ezen kívül a védő csapatnak sokkal rosszabb szögeket nyújt a pálya, megnehezítve ezzel az ellenfél észrevételét. Ez a hely összesen 7 különböző útvonalat nyújt a támadó félnek: három a B lerakó irányába, egy hídra mászás, egy ablakba pakolás, egy a CT kezdő fele és végül marad egy opció, hogy visszavonuljanak a 2-es raktárba. A rengeteg lehetőség miatt nehézkes elemezni ezt a pályarészt, viszont érdekes nézni az itt folyó eseményeket. Nagyon sok fajta helyezkedést, kamutámadást láthatunk itt akár eco, akár fegyveres körben is. Remélhetőleg több kreatív taktikát is láthatunk majd itt, aminek köszönhetően még egyedibbé válhat ez a map.

2-es lerakó

 

Sajnos ezen a lerakón is megfigyelhetjük a Mill jellegzetességeit. A zöld kiálló rész egyértelműen a Mill koppintása. Jó hír viszont, hogy a lerakó többi része inkább hasonlít a Fire 1-es lerakójához, mint Mill-hez. Az elszórt dobozok, melyeken könnyedén lőhetünk át, valamint a többi búvóhely kellemes kialakítást eredményez. Ez a lerakó valószínűleg sokkal nehezebben bevehető, ugyanis a védők rengeteg helyen rejtőzhetnek, flash gránátjaikat pedig a legváratlanabb helyekről dobhatják ki. Ha viszont a támadás sikerrel jár, ugyanezeket az előnyöket a támadó fél élvezheti majd, roppantmód megnehezítve a többi védő dolgát. Általánosságban 1 védő elég erre a lerakóra úgy, hogy egy másik valahol a közelben helyezkedik – mondjuk az ablak közelében – így megfoghatják az esetleges rush-okat is.

Konklúzió

Összességében ez egy nagyon jó kis map. Nem is tudom igazából, hogy a Tuscan, vagy a Mill készítőjének köszönhető. Tuscan-on a forgatások nagyon nehezek a védők számára, viszont a 2-es lerakó egyszerű védhetősége ellensúlyozza ezt. Összességében ez a map elvileg a védők számára kedvez, ahogy azt a 3D – coL meccsen láthattuk. Ennek ellenére én úgy gondolom, hogy ez változni fog, csakúgy, mint Nuke, Inferno, vagy Train esetében. A csapatok sokkal komolyabb stratégiákat fognak kidolgozni és az új ablak helyiség és a híd terem miatt a pontos stratégiáknak nagyobb szerepük lesz, mint azt Mill-en megszokhattuk. A nyikorgó ajtó az 1-es lerakón szintúgy nagy segítség a védők számára. Ezt a lerakót Mill-en általában 3-an védik úgy, hogy a 4. nagyon közel van hozzájuk. Nos, ez a felállás itt nem túl szerencsés, a nyikorgó ajtó miatt a lerakó 3 emberrel is könnyedén védhető.

Az egyetlen probléma, amit látok, az, hogy a pisztoly kör erősen kedvez a támadó félnek. Egy 5 emberes támadás bármely lerakón nagyon gyors fölényhez juttathatja a támadókat, ahogy azt pedig olvashattuk, a forgatások több időt vesznek igénybe a védekező csapat számára, így a segítség is késhet a bajba szorult társakra nézve. Az pisztolykör, valamint az eco körök után, amikor mindkét csapat teljes fegyverzetben játszik, bizony előjön a map színe-java. Ha a védők jelentős pénzfölényben vannak, nehéz a támadóknak felül kerekedniük. De mi történik fordított helyzetben? Hogy fogják az ablak helységet, valamint a híd terem adta lehetőségeket használni? Milyen kamutámadásokra vannak lehetőségeik? Rengeteg megválaszolatlan kérdés van még a mappal kapcsolatban, nem is beszélve a milliónyi kidolgozásra váró stratégiáról.

MYM de_tuscan Playbook

Támadó oldal

Pisztolykör

A támadást mind az öten a kettes lerakó fele indítják. 3 játékos banánból, 2 pedig csigából érkezik.

 

 

Anti-eco kör

Ebben a körben a csapat 3-2-es felállással indítja a kört. Az ellenfél lehetséges felbukkanási helyeit passzívan nézik, majd egy kis átrendeződés után 4-en támadják az 1-es lerakót vagy 3-1-es felállásban (tehát 3 játékos rámpa felől, 1 pedig középről érkezik). A támadás ideje alatt az 5. játékos csendesen nézi banánt.

Eco kör

Az eco körben nem vásárolnak semmit, még gránátokat sem. A csapat 4-1-es felállásba rendeződik. Az egyetlen játékos, aki külön halad a többiektől 2-es lerakón próbál terelni, eközben a többiek az 1-es lerakó bal oldali rámpája előtt várnak, majd miután a terelő játékost kiszúrták azonnal futnak fel a rámpán. (Mivel a MYM csapata nem ecozott t oldalon, tehát mindig megvették, ezért az eSTRO eco taktikját írtam le)

 

Fegyveres kör

Kör elején a csapat felveszi a klasszikus 3-2-es felállást. 2 játékos az 1-es lerakó bal rámpája fele siet, majd pár jól helyezett flash gránát után csendesen haladnak vissza a 2-es lerakó felé, újra ötös csapatot alkotva a többiekkel. Amíg visszaérnek, a másik 3 játékos a csiga és a banán közti részen várakozik, néhol 1-1 flash gránátot eldobva. Amint újra együtt vannak, a támadást a következőképp indítják: 2 játékos indul banán fele, a többiek ez idő alatt a csiga mentén indulnak el úgy, hogy az egyik társukat feljuttatják ablakba. A lerakó sikeres elfoglalása és a bomba lerakása után 1 játékos a lerakón marad, a többiek pedig némi várakozás után lassan elindulnak a lerakó bejáratai mentén.

Védő oldal

Pisztolykör

A lengyelek a ct oldal első körét meglehetősen agresszív módon próbálják játszani úgy, hogy a legtöbb figyelmet a 2-es lerakóra áldozzák. 3 játékos a lehető leggyorsabban fut a 2-es lerakóra, míg a másik a 4. játékos felpakolja az 5.-et 1-es lerakó középső dobozaira, majd ő is szalad át a 2-es lerakóra, ahol az első 3 játékos a következőképp helyezkedik: ketten a csiga mentén meglehetősen előre törve várják az ellenfelet, míg a 3. passzívan figyeli lerakót.

Anti-eco kör

Az eco fogó körben 2 játékos megy a 2-es lerakóra: az egyikük ablakból nézi csigát, a másik pedig kicsit előrehaladva fürkészi banán-t. Az 1-es lerakón ismét pakolnak 1 játékost középső dobozokra, aki a továbbiakban közepet nézi. A másik két játékos pedig a dobozok között keresztbe fogja a lerakót.

Eco kör

Mindenki a saját anyagi helyzetéhez mérten vesz gránátokat és/vagy desertet. 3 játékos szalad 2-es lerakóra, akik a csigából próbálnak agresszívan kitörni. Eközben az 1-es lerakón az egyik CT lesben áll, társa pedig megpróbál az alagúton keresztül az ellenfél háta mögé osonni, miközben a helyzettől függően a 3 támadó CT játékosból 2 visszahúzódik.

Fegyveres kör

Itt kétfajta játékstílust figyelhetünk meg egyszerre: egy meglehetősen visszahúzódó 1-es lerakó védést, valamint egy agresszív játékmódot a 2-es lerakón. Ebben a körben nem pakolnak az 1-esen, hanem a 3 védő játékos egymás hátát nézve húzódik be a lerakóra. Ezzel szemben a 2-es lerakón az egyik védő csendesen próbál előretörni társa banán felől érkező flash gránátjai segítségével.