Tactical Guide V. – de_tuscan by Sapek Téma: Counter Strike
Mindenki Sapekja még október végén küldött nekem néhány anyagot a Tactical Guide-hoz, ám időhiány, trehányság és fej fölött összecsapó hullámok miatt csak most jutottam el a publikálásáig. Sapek jóvoltából ezúttal a de_tuscan-ról olvashattok egy raklapnyi képpel színesítve. A cikk első felében a GotFrag-en található pályabemutatót fordította le nektek, ám úgy gondolta, hogy ez önmagában kevés, így a MYM de_tuscan-os játékát is bemutatja nektek, amit ő maga írt (ezért jár neki a zászló is). Tekintettel arra, hogy pont a de_tuscan-nál jár a Pixel CSHU-CS #1, valamint lassan játszunk majd az észtek ellen is rajta, így nem árt megismerkednie a pályával azoknak, akik ezt még nem tették meg.
Miután pedig végeztetek az olvasással, lehet a jobb oldali szavazáshoz fáradni, hiszen ez már az 5. fajta cikk, ami a „sorozatban” megjelenik, és kiváncsiak vagyunk arra, hogy tartotok-e még ilyesmire igényt, és ha igen, akkor milyen jellegű írásokat olvasnátok a legszívesebben a rovatban, melyik cikk tetszett eddig a leginkább?
1-es lerakó
Ismerősnek tűnik? Nos, ez lenne a tuscan nevű map 1-es lerakója, ami bizony egyértelműen a Mill-re hasonlít, viszont akad egy hely, ami változott! Nézzük csak:
Ez az egyetlen hely, ami megváltozott. Az első dolog, amit bizonyára észreveszel, hogy a csatorna teljesen eltűnt, ami helyett egy ajtót találhatunk pár lépéssel arrébb. Ez az ajtó egy földalatti út bejárata, ami a Mill-en található csatornához hasonlítható. Csakúgy, mint Nuke-on, ez az ajtó is nyikorog, tehát nem kell váratlan támadásoktól tartanunk.
Hogyan is hasonlíthatjuk ezt a Mill féle csatornával? Ha kinyitod az ajtót, az nyikorog. Ha kilövöd a csatorna felett a rácsokat, az is zajjal jár. A fő változás ebben a térségben a következő: a dobozok és falak miatt a támadó fél sokkal egyszerűbben gránátozhat ki lerakóra, megkönnyítve ezzel a rámpáról érkező csapattársak dolgát.
Még egy fontos dolog lehet, hogy ez a térség több búvóhelyet kínál a támadó és a védő oldalnak is. Azok a támadók, akik középről szeretnének gyorsan feljutni a lerakóra, majd megtisztogatni azt, sokkal nehezebb dolguk lesz, mivel több búvóhely miatt, több mindent kell ellenőrizniük.
Közép
Remélhetőleg ez is ismerősnek fog tűnni, kivéve ezt:
Megjelent egy teljesen új útvonal, ami a 2-es lerakóhoz vezet. Ezek a lépcsők előbb az ablakhoz, majd onnét egy hídhoz vezetnek, amin keresztül eljuthatunk a 2-es lerakóra. Mill-en megszokhattuk, hogy a rácsokhoz közel található lépcsőn el tudunk jutni a lerakóra. A helyzet itt is hasonló, viszont itt csak 2 módon juthatunk el ide. Az egyik az említett lépcső, a másik pedig a CT spawn-hoz közel található folyosó. Ez a változtatás nem igazán befolyásolja az 1-es lerakó védését, viszont a védekező játékosoknak sokkal nehezebb dolguk van, ha ellen-flasheket kell dobniuk. A védelem szempontjából még csak rontja a helyzetet, hogy a védelemi felállásban a változtatások, forgatás még nehezebbek lettek. Sőt, a a kijárat az 1-es lerakóra nagyon szűk, így aztán a gránátokat sem egyszerű helyesen dobni. Az útvonal hossza tovább nehezíti a védő oldal helyzetét, a 2-es lerakóról sokkal több idő alatt érkeznek csak meg a játékosok.
Raktár helység
Ez az a hely, amit az 1-es raktár helységnek hívunk Mill-en és mivel ez Tuscan-on is ugyanaz, ezért az egyszerűség kedvéért itt is annak fogjuk nevezni. A térség kialakítása megegyezik a Mill-en találhatóéval, sőt, még az alsó szintekhez vezető lejárat is ugyanott van, viszont azt figyelembe kell venni, hogy innét nem lehet a 2-es lerakóra eljutni.
Nos, ez pedig a 2-es raktárhelység, ami szintúgy ugyanott található, mint Mill-en. Nem túl izgalmas, viszont van itt egy ilyenünk is:
Hurrá! Végre valami új! Ez az amit látni fogsz, ha jobb oldalról szeretnéd elhagyni a 2-es raktárhelységet. 2 lehetőséged van: a bal oldali út az ablak felé vezet, jobb oldalról viszont azonnal a 2-es lerakóra kapunk bejárást.
2-es lerakó
Konklúzió
Összességében ez egy nagyon jó kis map. Nem is tudom igazából, hogy a Tuscan, vagy a Mill készítőjének köszönhető. Tuscan-on a forgatások nagyon nehezek a védők számára, viszont a 2-es lerakó egyszerű védhetősége ellensúlyozza ezt. Összességében ez a map elvileg a védők számára kedvez, ahogy azt a 3D – coL meccsen láthattuk. Ennek ellenére én úgy gondolom, hogy ez változni fog, csakúgy, mint Nuke, Inferno, vagy Train esetében. A csapatok sokkal komolyabb stratégiákat fognak kidolgozni és az új ablak helyiség és a híd terem miatt a pontos stratégiáknak nagyobb szerepük lesz, mint azt Mill-en megszokhattuk. A nyikorgó ajtó az 1-es lerakón szintúgy nagy segítség a védők számára. Ezt a lerakót Mill-en általában 3-an védik úgy, hogy a 4. nagyon közel van hozzájuk. Nos, ez a felállás itt nem túl szerencsés, a nyikorgó ajtó miatt a lerakó 3 emberrel is könnyedén védhető.
Az egyetlen probléma, amit látok, az, hogy a pisztoly kör erősen kedvez a támadó félnek. Egy 5 emberes támadás bármely lerakón nagyon gyors fölényhez juttathatja a támadókat, ahogy azt pedig olvashattuk, a forgatások több időt vesznek igénybe a védekező csapat számára, így a segítség is késhet a bajba szorult társakra nézve. Az pisztolykör, valamint az eco körök után, amikor mindkét csapat teljes fegyverzetben játszik, bizony előjön a map színe-java. Ha a védők jelentős pénzfölényben vannak, nehéz a támadóknak felül kerekedniük. De mi történik fordított helyzetben? Hogy fogják az ablak helységet, valamint a híd terem adta lehetőségeket használni? Milyen kamutámadásokra vannak lehetőségeik? Rengeteg megválaszolatlan kérdés van még a mappal kapcsolatban, nem is beszélve a milliónyi kidolgozásra váró stratégiáról.
MYM de_tuscan Playbook
Támadó oldal
Pisztolykör
A támadást mind az öten a kettes lerakó fele indítják. 3 játékos banánból, 2 pedig csigából érkezik.
Anti-eco kör
Eco kör
Az eco körben nem vásárolnak semmit, még gránátokat sem. A csapat 4-1-es felállásba rendeződik. Az egyetlen játékos, aki külön halad a többiektől 2-es lerakón próbál terelni, eközben a többiek az 1-es lerakó bal oldali rámpája előtt várnak, majd miután a terelő játékost kiszúrták azonnal futnak fel a rámpán. (Mivel a MYM csapata nem ecozott t oldalon, tehát mindig megvették, ezért az eSTRO eco taktikját írtam le)
Fegyveres kör
Védő oldal
Pisztolykör
Anti-eco kör
Eco kör
Fegyveres kör