Már nem menő a blogolás a tiniknél Téma: Counter Strike

Az amerikai tinédzserek közül már csak feleannyian írnak blogot mint négy évvel ezelőtt, a fiatalok a webes naplók helyett inkább rövid bejegyzéseket küldenek például Facebookra, vagy más közösségi oldalakra, mivel ezeket mobiltelefonról is könnyű elérni.

A Pew Internet and American Life Project friss tanulmányának eredményei szerint egyre kevesebb amerikai tinédzser ír saját blogot: míg 2006-ban még a 12-17 évesek 28 százaléka rendelkezett saját webes naplóval, mostanra ez az arány 14 százalékra csökkent.

A blogokról legtöbbjük az olyan egyszerűbben, akár mobiltelefonról is kényelmesen használható közösségi szolgáltatásokra állt át, amilyen például a Facebook. Ugyanakkor a felmérés készítői a 30 év feletti korcsoportban a bloggerek arányának 4 százalékos növekedését tapasztalták. A amerikai internethasználók teljes táborának nagyjából tíz százaléka blogol mostanság. A statisztikák szerint jelentősen visszaesett a blogok bejegyzéseihez írt kommentárok száma is: míg négy éve még a tinédzserek 76 százaléka írogatott ismerősének postjaihoz, mostanra ez az arány 52 százalékra csökkent.

A blogolást leváltják a közösségi oldalak

A Pew vezető kutatójának elmondása szerint a mikroblog szolgáltatások egyik legfontosabb előnye a fiatalok számára, hogy lehetővé teszik a státuszfrissítéseket, vagyis olyan rövid, kvázi beköszönéseket, amelyben csak arról adnak hírt, hogy épp hol vannak vagy mit csinálnak – egy blogbejegyzéshez ilyen rövid tartalom többnyire kevés. A 18 évesnél idősebb, de 29 évesnél fiatalabb felhasználók körében különösen népszerű a közösségi oldalak mobiltelefonról való használata: 81 százalékuk használ mobilinternetet. A Pew számai szerint az afroamerikai felhasználók körében a többi népcsoportnál gyorsabban terjed a vezeték nélküli technológia.

A tinik nem, a fiatal felnőttek twittereznek

Meglepő módon az amerikai tinédzserek körében egyáltalán nem nagyon elterjedt a Twitter  használata, csupán 8 százalékuk csatlakozott a mikroblog szájthoz, noha az összes többi közösségi oldalra rengetegen lépnek be. A tinik 73 százaléka tagja a legnépszerűbbnek számító Facebooknak vagy egy hasonló oldalnak, míg a felnőttek esetében ez az arány 47 százalékos. Ugyanakkor a fiatal (18-29 éves) felnőttek körében.